Stručná historie

Dosud nejslavnější rallye na území dnešní České republiky, Rallye Vltava vznikla roku 1960 zásluhou čtyř jezdců z Automotoklubu Benzina Praha,
kterými byli Viktor Mráz, Alois Rieger, Ladislav Branda a Zdeněk Treybal. Všichni byli velice zkušenými automobilovými odborníky, včetně zkušeností z
motoristického sportu, především poslední jmenovaný, který na továrním voze Bristol 400 zvítězil v podniku Rajd Polski 1948 a v Rallye Monte Carlo
1949 dojel na 3. místě.

Tito si dali za cíl přivést Rallye Vltavu do seriálu mistrovství Evropy, což se jim potom podařilo při podzimním kongresu FIA v Paříži roku 1964, hlavně
však nemalou zásluhou jejich osobního přítele Louise Chirona. První Rallye Vltava zařazená do seriálu mistrovství Evropy se potom konala ve dnech 5.
až 7. července 1965 a jejím střediskem se stal Liberec na severu Čech.

Rallye Vltava si hned od svého prvního ročníku vydobyla velké uznání nejen v Československu, ale od roku 1965 i v zahraničí, zejména svou
příslovečnou prvotřídní organizací a mimořádnou náročností, které z ní navždy učinily nejtěžší automobilovou soutěž Československa a jednu z
nejtěžších soutěží Evropy té doby!

Její trať například v roce 1966 dosahovala délky až 2.552 kilometrů, které bylo třeba zdolat během dvou dní a dvou nocí, nonstop jízdou všemi
horskými terény kolem celé české kotliny, s odpočinkem trvajícím jen 1:21 hodiny! Noční průměrné rychlosti mezi časovými kontrolami v mnoha
ročnících dosahovaly hodnot přesahujících 90 km/h, a to bez ohledu na časté mlhy a průtrže mračen! Nejdelší rychlostní zkouška byla v roce 1964;
měřila 43,5 km! V roce 1973 bylo 46 rychlostních zkoušek, ale žádná se neopakovala!

Proti sobě stávaly kompletní tovární týmy Lancia, BMC, Ford, SAAB, Renault, Opel, Škoda, Tatra, Wartburg, Trabant, Moskvič a Volga, ale i výrazní
jedinci podporovaní automobilkami Steyr-Puch, Porsche, BMW, Glas, NSU a jinými.

A byla to právě Rallye Vltava, která jako zcela první automobilová sportovní disciplína v tehdejším Československu otevřela cestu do seriálů
mistrovství Evropy FIA i ostatním disciplínám automobilového sportu v následujících letech.