2025 IDEÁLNÍ STOPOU RALLYE VLTAVA PROPOZICE
1. TERMÍN KONÁNÍ
Sportovní podnik se koná ve dnech 17. až 20. 9. 2025
2. POŘADATEL
Autoklub Rallye Vltava v AČR
Kurzova 2202/20
155 00 Praha 5
Adresa pro doručování poštou:
Autoklub Rallye Vltava v AČR
P. O. Box 16
Pošta 618
163 00 Praha 6
Česká republika
3. JURISDIKCE
Rallye je organizována jako mezinárodní volný podnik. Neobsahuje žádné rychlostní zkoušky, o pořadí rozhodují časové kontroly a několik zvláštních zkoušek mimo silniční provoz, vše v rámci dodržování pravidel silničního provozu. Soutěž je zapsána v kalendáři akcí Autoklubu České republiky pro rok 2025.
4. LOUIS ALEXANDRE CHIRON MEMORIAL
Pan Chiron osobně startoval všechny posádky Rallye Vltava v letech 1963 a 1964 a následně se výrazně zásloužil o prosazení Rallye Vltava do seriálu mistrovství Evropy FIA. Z toho důvodu je nazýván patronem Rallye Vltava.
5. SKLADBA RALLYE
Sestává z vlastní trati, časových kontrol a několika zvláštních zkoušek.
Itinerář
Podrobný itinerář posádka obdrží těsně před startem. Pokud některá projížděná křižovatka není v itineráři vyznačena, dále se pokračuje po silnici značené jako hlavní.
Trať
Soutěž je rozdělena na tři etapy:
I.Etapa startuje ve čtvrtek ráno v Liberci a končí v noci v Karlových Varech.
II.Etapa startuje v pátek ráno v Karlových Varech a končí v noci v Českých Budějovicích.
III. Etapa startuje v sobotu ráno v Českých Budějovicích a končí odpoledne v Praze.
Trať o celkové délce asi 1.200 km vede úzkými silnicemi se zpevněným povrchem.
Časové kontroly
Jsou uvedeny v itineráři a v místech kontrol označeny typizovanými návěstími podle FIA. Za neprojetí bude posádka vyloučena z klasifikace, ale může pokračovat v jízdě až do cíle rallye. Komisaři v časových kontrolách mají za úkol setrvat na místě nejdéle 30 minut po ideálním čase pořadatelem stanoveném pro poslední posádku!
Zvláštní zkoušky
Konají se v místech mimo silniční provoz. Dosahují délky 500 až 2.500 m, jedou se na čas a na přímých úsecích jsou ztíženy retardéry z kuželů, aby průměrná rychlost nepřesahovala 50 km/h. Oba členové posádky mají preventivně nasazeny přilby současné výroby a homologované pro běžný silniční provoz.
6. POSÁDKA
Posádku tvoří pouze dvě osoby. Řídit vozidlo může jen držitel příslušného řidičského oprávnění.
Pokud některý člen posádky nedosahuje věku 18 let, musí u přejímky předložit písemný souhlas svých zákonných zástupců, s jejich ověřenými podpisy. Všichni účastníci rallye u přejímky potvrdí svým podpisem, že se účastní na vlastní nebezpečí.
Označení posádek
Každý člen posádky po celou dobu rallye bude označen jezdeckou visačkou, kterou obdrží u přejímky.
Minimální účast posádek
Jestliže do 2. uzávěrky přihlášek se pořadateli nepřihlásí alespoň 50 posádek, ten má právo rallye odvolat.
7. PŘIHLÁŠKY
Termíny přihlášek
1. uzávěrka přihlášek je 30. 3. 2025
2. uzávěrka přihlášek je 20. 4. 2025, za zvýšený vklad
Přihlášky musejí obsahovat
1.) Posádka – jméno a příjmení každého člena posádky, rok narození, číslo telefonu a e-mail.
2.) Automobil – značka, typ, objem motoru, rok výroby, registrační značka.
Jednu fotografii samotného zaparkovaného automobilu (tzv. ¾ zpředu), nejlépe ve volné přírodě.
3.) Přihlášky se zasílají výhradně prostřednictvím internetových stránek https://rallye-vltava.cz/prihlaska-2025/ v části Ideální stopou Rallye Vltava 2025 – Přihláška
Ubytování
1.) Dvoučlenná posádka má zajištěno stravování po dobu rallye a ubytování na 3 noci. Obojí je zahrnuto ve vkladu.
I. noc – středa 17.9. / čtvrtek 18.9. – Liberec
II. noc – čtvrtek 18. 9. / pátek 19. 9. – Karlovy Vary
III. noc – pátek 19. 9. / 20.9. – České Budějovice
2.) Posádka, která chce objednat noclehy mimo tyto uvedené dny, navíc před soutěží nebo po soutěži, musí o to písemně požádat pořadatele co nejrychleji, protože všechna tato města jsou výrazně navštěvována turisty. V takovém případě musí být uveden počet osob a napsáno přesné datum příjezdu před soutěží (Liberec), popřípadě přesné datum odjezdu po soutěži (Praha).
3.) Posádku doprovodného vozu (max. 2 lidé) je třeba objednat navíc.
4.) Také požadavek na ubytování společenského doprovodu je třeba objednat navíc, s uvedením počtu osob a jejich jmen.
8. ÚČAST TÝMŮ
K základní individuální účasti je navíc možno přihlásit účast v některém v následujících týmů.
Tým sestává ze tří automobilů (posádek), které reprezentují:
1.) Tým sportovního klubu – každá posádka může startovat na automobilu odlišné značky a typu.
2.) Tým města nebo obce – každá posádka může startovat na automobilu odlišné značky a typu.
3.) Tým značkový – posádky musí startovat na automobilech stejné značky, mohou použít rozdílný typ a mohou být rozdílné národnosti.
4.) Konečné hodnocení je pro všechny výše uvedené týmy společné.
5.) Tým národní – posádky mohou startovat na automobilech různých značek, ale musí být stejné národnosti. Každý automobil musí být vyroben v jiném časovém období, ze tří různých období uvedených dále.
6.) Hodnocení národních týmů je samostatné.
Označení týmů
Každý automobil některého z přihlášených týmů bude v horní části napříč čelního skla, nebo nad ním na střeše, označen samolepicí folií v barvách, se znakem a nápisem odpovídajícím danému týmu. Například: PRAHA TEAM, SAAB TEAM, CZECH TEAM a podobně. V případě, že bude více týmů stejných názvů, budou rozlišeny doplněním římských číslic, například ŠKODA II TEAM.
9. ÚČAST AUTOMOBILŮ
Připuštěné automobily
Automobil musí být provozován podle některé z těchto variant České republiky:
1.) Běžné registrační značky, bílé – Osvědčení o technickém průkazu, platné STK
2.) Zvláštní registrační značky „V“ – Průkaz historického vozidla, platné STK
3.) Zvláštní registrační značky „R“ – Sportovní průkaz, platné STK
4.) Automobil musí být na první pohled ve 100 % stavu. Nedbale udržované automobily budou při technické přejímce jednoznačně odmítnuty, byť posádka přijede z velké vzdálenosti a její účastnický poplatek propadá! Mohou startovat automobily vyrobené v letech
– 1959 až 1965
– 1966 až 1971
– 1972 až 1981
Doporučení pro účastníky
1.) Ve všech automobilech se důrazně doporučuje ruční hasicí přístroj.
2.) Sejměte z kol jejich ozdobné kryty („poklice“), tehdy se vždy jezdilo bez nich.
3.) V návaznosti na provedení itinerářů a úspěšnost posádek se doporučuje vybavit automobily navigačními přístroji (tripmaster) pro měření vzdáleností, s přesností na 10 metrů.
4.) Posádkám, které nevlastní klasický tripmaster, doporučujeme náhradní možnost, kterou je stažení z internetu, a to na odkazu: https://play.google.com/store/apps/details?id=ee.siimplangi.rallytripmeter Tato aplikace se stáhne do mobilního telefonu nebo tabletu. Po nainstalování se v nastavení mohou upravovat různé funkce a jednou z nich je právě tripmaster.
5.) Vybavte se vhodným sportovním oblečením, které svým provedením odpovídá danému účelu. Nehořlavé kombinézy s platnou homologací nejsou povinné.
Označení startujících automobilů
Startovní čísla (panely) na dveře
Každý automobil bude povinně označen dvojicí startovních čísel (panelů) na samolepicích foliích o rozměrech 40 x 55 cm (výška x šířka), která budou posádkám určena po termínu 2. přihlášky. Nebudou přidělována podle pořadí doručovaných přihlášek, ale většinou podle roku výroby automobilu. Tato startovní čísla dodá pořadatel u přejímky a budou umístěna vždy po jednom, na spodních částech dveří jezdce a spolujezdce.
Tabulky se startovními čísly
Každý automobil bude zároveň povinně označen dvojicí plastových tabulek o rozměrech 20 x 50 cm (výška x šířka), které také dodá pořadatel. Tabulky budou viditelně umístěny vždy po jedné, na přídi vozu a na zádi vozu.
Označení neplatná
Všechna označení z předcházejících sportovních podniků budou již před přejímkou odstraněna nebo přelepena, aby nemohlo docházet k záměnám. Při nesplnění tohoto nařízení nebude automobil převzat.
10.DOPROVODNÝ AUTOMOBIL
Ke každému soutěžnímu automobilu je pořadatelem povolen nejvýše jeden doprovodný automobil, který však posádka musí uvést při svém přihlašování. Režijní náklady s provozem tohoto doprovodného automobilu pořadatel nezahrnul do vkladu za účast posádky, aby nebyly v nevýhodě posádky startující bez doprovodných automobilů.
Proto je třeba v přihlášce objednat doprovodný automobil a připlatit uvedenou částku, sloužící ke krytí nákladů spojených s jejich účastí. S ohledem na kapacity navštěvovaných ubytovacích a stravovacích zařízení pořadatel počítá s osazením jednoho doprovodného automobilu nejvýše dvěma osobami.
Servisní práce
Servis je definován jako neomezená práce na soutěžním vozidle a může být prováděn kdekoliv na trati.
11.REKLAMNÍ NÁPISY NA AUTOMOBILECH
Soutěžícím dovoleno umístit na své automobily (včetně doprovodných) jakoukoliv reklamu pod
podmínkou, že:
– Je povolena národními zákony České republiky a předpisy FIA.
– Není urážející nebo pohoršující.
– Nemá politický nebo náboženský charakter.
– Respektuje pravidla o umístění startovních číslech.
– Nebrání posádce ve výhledu z vozu.
12.PŘEJÍMKA
Při administrativní přejímce bude kontrolováno:
– Řidičský průkaz prvního člena posádky (pokud bude automobil řídit jen on).
– Osvědčení o technickém průkazu daného automobilu.
– Doklad o povinném ručení k danému automobilu.
Při technické přejímce bude kontrolováno:
– Platnost osvědčení o technickém stavu daného automobilu.
– Stav řízení a brzdového systému.
– Stav palivového systému.
– Stav pneumatik.
– Funkce osvětlení, zvukové signalizace a stěračů.
– Posádky předloží přilby současné výroby a homologované pro běžný silniční provoz. Budou použity při zvláštních zkouškách.
Pozdní příjezd:
Posádka, která se nedostaví k některé z těchto přejímek nejdéle do 60 minut po uvedených hodinách, nebude převzata a její účastnický poplatek propadá!
Výjimku pozdějšího příjezdu lze domluvit předem.
13.UZAVŘENÁ PARKOVIŠTĚ
V soutěži bude použit systém uzavřených parkovišť (UP).
14. START DO SOUTĚŽE
Vozidla budou do etap startována s motorem v klidu, jednotlivě, podle startovních čísel, v intervalech po jedné minutě. Posádka, která se dostaví opožděně na start, bude odstartována ihned, avšak bude považována za odstartovanou v předepsaném čase a bude penalizována.
15. PŘEDPISY PRO JÍZDU
Posádky musí dodržovat pravidla silničního provozu. Jízdní průměry jsou přizpůsobeny stavu a charakteru trati i s dostatečnou rezervou mezi jednotlivými časovými kontrolami. Při mimořádné události, kdy na trati nastanou nepředvídaná hromadná zdržení delší než 5 minut, může ředitelství časovou ztrátu neutralizovat za předpokladu, že je příhodou postiženo několik posádek a všechny tuto okolnost oznámí v nejbližší časové kontrole.
16. ČASOVÉ KONTROLY (ČK)
1.) Pro zdolání každého dílčího úseku na trati, mezi dvěma časovými kontrolami, bude mít posádka stanoven čas.
2.) V zásadě platí, že lepší posádkou je vždy ta, která každý z dílčích úseků projede za nejkratší čas. V žádném z dílčích úseků však nesmí překročit průměrnou rychlost 50 km/h, jinak bude penalizována, automaticky elektronicky v ČK.
3.) Posádka, která přijíždí k časové kontrole, zastaví před typizovaným žlutým návěstím se symbolem ČK, umístěným asi 10 metrů před typizovaným červeným návěstím, které už je umístěno u stolku (stánku).
4.) Posádka si ve svých záznamech ověří svůj čas potřebný pro ideální příjezd do ČK a porovná jej s časovým údajem aktuálně uvedeným na stolku (tam může pěšky dojít jeden z posádky).
5.) Teprve v potřebný čas posádka najede soutěžním automobilem ke stolku s červeným návěstím.
6.) V případě, že se posádka na trati zpozdila blouděním nebo opravou vozu a ví, že mešká, přijede rovnou ke stolku s červeným návěstím ČK a co nejdříve si potvrdí čas. Za překročení nejdelšího určeného času bude posádka penalizována, automaticky elektronicky v ČK.
7.) Každá posádka bude vybavena čipovou kartou, kterou po příjezdu ke stolku časové kontroly přiloží na mobilní telefon obsluhy ČK. Příslušný čas se tím okamžikem elektronicky zaznamená v dispečinku soutěže.
8.) Obsluha ČK ještě pro jistotu ručně zapíše čas do Jízdního výkazu předloženého posádkou. Tento čas je pro posádku zároveň výchozím časem (startem) pro zdolání dalšího dílčího úseku, kde se opakuje stejný postup.
17. ZVLÁŠTNÍ ZKOUŠKY
Pojedou se na pěti místech:
– Sportovní areál Liberec-Vesec
– Autodrom Sosnová
– Stadion dlouhé ploché dráhy Mariánské Lázně
– Autodrom Písek-Hradiště
– Slalom Praha-Letenská pláň
Ve voze vždy pojedou oba členové posádky, vybaveni přilbami schválenými pro běžný silniční
provoz. Automobil s vypnutým motorem bude stát na určeném místě, se zavřenými dveřmi. Posádka se postaví na startovní čáru 10 metrů za automobilem.
1.) Start – na pokyn startéra spolujezdec přiloží čipovou kartu na mobilní telefon umístěný na stolku. Tím se posádce začne měřit čas. Posádka doběhne do automobilu a po jeho nastartování vyrazí na vytyčenou trať.
2.) Cíl – po projetí určeného úseku řidič zastaví z druhé strany stolku, aby spolujezdec při otevřeném okénku mohl přiložit čipovou kartu na stejný mobilní telefon a tím potvrdit výsledný čas posádky.
3) Za každý poražený sloupek umístěný na trati zvláštní zkoušky se přičítají 2 vteřiny k celkovému dosaženému času.
18. POHONNÉ HMOTY
Neplatí žádná omezení ohledně používání paliva. Automaticky se předpokládá, že každá posádka bude využívat obchodního paliva, prodávaného běžně u čerpadel.
19. CIZÍ POMOC
Každý soutěžní automobil se musí po celé předepsané trati pohybovat vlastní silou. To znamená, že nesmí být tažen nebo tlačen jiným vozidlem nebo na něm nesmí být vezen. Jinak neplatí žádná omezení pomoci ze strany další osoby. V případě, že u některého automobilu dojde k neopravitelné poruše nebo k havárii, jeho posádka takovou situaci co nejdříve ohlásí na dispečink soutěže. Potřebné kontakty jsou uvedeny na konci každého itineráře.
20. PENALIZACE
Penalizace jsou vyjádřeny ve vteřinách připočítávaných k celkovému času dosaženému v soutěži.
Technický stav – vozidlo neodpovídající platným silničním předpisům = nepřevzetí vozidla
Jízdní výkaz – chybějící záznam z časové kontroly = vyloučení z klasifikace
Jízdní výkaz – ztráta = vyloučení z klasifikace
Přejímka – nedostatečně omluvený pozdní příjezd, za každou minutu = 60 vteřin
Pozdní příjezd na start – za každou započatou minutu = 60 vteřin
Nevypnutí motoru – před odstartováním do etapy = 60 vteřin
Pozdní příjezd do časové kontroly – za každou započatou minutu = 60 vteřin
Příjezd do časové kontroly z opačné strany = vyloučení z klasifikace
Každý sražený sloupek při zvláštní zkoušce = k dosaženému času +2 vteřiny navíc
21. STANOVENÍ POŘADÍ
Pořadí se stanoví ze součtů nejkratších časů dosažených posádkou v průběhu celé soutěže.
1.) Za součet nejrychlejších časů mezi jednotlivými ČK.
2.) Za součet nejrychleji absolvovaných zvláštních zkoušek.
Pořadí ve třídách
Pro vyhodnocení v jednotlivých objemových třídách platí, že se v každé zúčastní alespoň 3 posádky. Při menší účasti v dané objemové třídě bude posádka přeložena do třídy nejblíže vyšší. Jsou vypsány objemové třídy: do 850 cm3, do 1150 cm3, do 1300 cm3, do 1700 cm3, nad 1700 cm3
Pořadí celkové
Celkovými 3 vítěznými posádkami se stanou ty, které absolvují celou soutěž za nejkratší čas.
Pořadí týmů
Vyhodnocuje se při nejméně třech přihlášených týmech.
Ceny za umístění
Za umístění v objemových třídách posádky obdrží za 1. až 3. místo věnce a poháry.
Za umístění v celkovém pořadí posádky obdrží za 1. až 3. místo poháry.
Za umístění týmu posádky obdrží za 1. až 3. místo poháry.
22. ČASOVÝ HARMONOGRAM
Středa 17. 9. 2025 – Příjezdy posádek, registrace
12:00 až 15:00 hod.: Liberec, náměstí Dr. E. Beneše – registrace a přejímka vozidel
15:00 až 16:30 hod.: Liberecký okruh – společné objetí, seřazení podle startovních čísel
16:30 až 17:00 hod.: Liberec, náměstí Dr. E. Beneše – vozy do Uzavřeného parkoviště
17:00 až 19:00 hod.: Liberec, náměstí Dr. E. Beneše a okolí – ubytování
19:00 až 20:00 hod.: Liberec, Clarion Grandhotel Zlatý lev – slavnostní zahájení a rozprava
Čtvrtek 18. 9. 2025 – I. Etapa:
08:00 až 09:00 hod.: Liberec, náměstí Dr. E. Beneše – Přivítání účastníků na radnici
09:00 až 10:00 hod.: Liberec, náměstí Dr. E. Beneše – Start I. Etapy
12:00 – 13:00 hod.: Přestávka na společný oběd
17:00 – 18:00 hod.: Přestávka na společnou večeři
20:00 – 21:00 hod.: Karlovy Vary – Cíl I. Etapy a ubytování
Pátek 19. 9. 2025 – II. Etapa:
09:00 až 10:00 hod.: Karlovy Vary – Start II. Etapy
12:00 – 13:00 hod.: Přestávka na společný oběd
17:00 – 18:00 hod.: Přestávka na společnou večeři
20:00 – 21:00 hod.: České Budějovice – Cíl II. Etapy a ubytování
Sobota 20. 9. 2025 – III. Etapa:
09:00 až 10:00 hod.: České Budějovice – Start do III. Etapy, Náměstí Přemysla Otakara II.
12:00 – 13:00 hod.: Písek – přestávka na společný oběd
16:00 – 17:00 hod.: Cíl soutěže – Praha-Letenská pláň
17:00 až 18:00 hod.: Praha-Letenská pláň – Přejezd na ubytování
19:00 až 22:00 hod.: Praha – slavnostní zakončení soutěže s živou hudbou, předání cen.
23. VKLADY
Součástí vkladu je:
– režie spojená s organizací soutěže
– výroba veškerých tiskovin, itinerářů
– startovních čísel a označujících tabulek
– stravování posádky po dobu soutěže – od středy 17. 9. (oběd), do soboty 20. 9. (večeře)
– ubytování posádky na 3 noci – Liberec, Karlovy Vary, České Budějovice
Totéž platí pro dvoučlennou posádku řádně objednaného doprovodného automobilu.
Vklad při 1. uzávěrce přihlášek 30. 3. 2025
– Vklad za jednu posádku činí = 14.900 Kč.
– Vklad za doprovodný automobil (2 osoby) = 14.900 Kč.
– Vklad za přihlášení jednoho týmu (celkem za 3 automobily) = 1.500 Kč.
– Vklad se platí zároveň s přihláškou. Posádky tím garantují svůj skutečný zájem startovat.
Vklad při 2. uzávěrce přihlášek 20. 4. 2025, zvýšený
– Vklad za jednu posádku činí = 18.000 Kč.
– Vklad za doprovodný automobil (2 osoby) = 18.000 Kč.
– Vklad za přihlášení jednoho týmu (celkem za 3 automobily) = 2.400 Kč.
– Vklad se platí zároveň s přihláškou. Posádky tím garantují svůj skutečný zájem startovat.
– Vklady se platí výhradně bankovním převodem
– Číslo účtu: 66669962/5500 (Raiffeisenbank, a.s.)
– Do zprávy pro příjemce platby napište: ISRV 2025 a jméno řidiče
– Účetní doklad za za poukázaný vklad posádka obdrží u formální přejímky.
24. VŠEOBECNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Prováděcí ustanovení
Pro případné doplnění některých bodů propozic, anebo vynutí-li si to situace, budou vydána číslovaná Prováděcí ustanovení a posádky je dle potřeby obdrží v průběhu soutěže.
Případná vyšší moc
Pro případ vyšší moci si pořadatel vyhrazuje právo pořádání soutěže odložit nebo zrušit.
Pojištění akce
Pořádaná soutěž bude součástí hromadného pojištění Autoklubu České republiky pro rok 2025.
Výhradní právo
Pořadatel si vyhrazuje právo odmítnout přihlášku bez udání důvodu.
Oficiální jazyk
Oficiálním a závazným jazykem celé akce je čeština.
25. DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE
Hromadná přeprava
Přepravu účastníků mezi jednotlivými místy, jako je ubytování, zajišťuje pořadatel.
Filmový dokument
Stejně jako v minulých ročnících Ideální stopou Rallye Vltava, rovněž letos bude natočen filmový dokument, výsledně dostupný na DVD.
Dress code
Sportujme, ale zároveň si zachovejme klasické společenské návyky. Pro slavnostní zahájení a sobotní vyhlášení výsledků Vás žádáme o užití společenského oděvu.
Upozornění na autorská práva © (copyright)
Hlavní pořadatel upozorňuje, že snímky použité na jeho internetových stránkách a v oficiálních materiálech jízdy jsou chráněny Autorským zákonem a nelze je jakkoliv svévolně kopírovat, šířit a používat druhou osobou (včetně internetu) bez písemného svolení pořadatele.
Upozornění na registrované ochranné známky ® (registration)
Pořadatel rovněž upozorňuje, že znak Rallye Vltava a název Rallye Vltava jsou registrovanými ochrannými známkami s označením ® a bez jeho písemného svolení je nelze jakkoliv svévolně použít druhou osobou.
Přátelské upozornění na závěr
U nás nehledejte leštiče chromu a dámy s metrovými rozevlátými klobouky! My jsme založením pro sport a jedeme za každého počasí, tak jak má automobil sloužit!
Kontaktní údaje
V Praze 16. 2. 2025
Karel Řepa
ředitel soutěže