Itinerář

Soutěžní jízda automobilů, pořádaná ve dnech 23. – 24. 6. 2018, na trati o délce 550 km, vedené tradičními úseky Rallye Vltava z let 1960 – 1974 a rozdělené na dvě etapy.

23. 6. 2018 – SOBOTA

I. ETAPA – PŘEHRADY A MOSTY VLTAVY (Praha – Písek – České Budějovice, 280 km)

Na počest zasloužilého mistra sportu Milana Žida (1933 – 2004), rodáka z Bezna u Mladé Boleslavi. Vyučil se automechanikem v AZNP Škoda a nejdříve po léta pracoval v zajížděcím oddělení, později přešel do dílen vývojového oddělení. K závodní činnosti se dostal poměrně pozdě, až v roce 1966, vždy ve vozech Škoda. Nejprve začal s typem Škoda 1000 MB na soutěžích, následně s typy dalšími a jedním z jeho největších úspěchů bylo celkové vítězství v Rallye Vltava roku 1971, se spolujezdcem ing. Jaroslavem Vylítem a vozem Škoda 100 L Rallye. To a další výsledky mu pro sezonu 1972 zajistily zařazení do prestižního seznamu prioritních jezdců FIA. Počátkem sedmdesátých let úspěšně startoval i v závodech rodícího se autokrosu. Potom se specializoval na závody do vrchů a okruhy, včetně mezinárodních účastí ve vytrvalostním mistrovství Evropy cestovních automobilů a východoevropských seriálů Pohár míru a přátelství, které v letech 1975 a 1976 vyhrál celkově, to již na vozech Škoda 130 RS. Čest jeho památce!

24. 6. 2018 – NEDĚLE

II. ETAPA – LESY A PRAMENY VLTAVY (České Budějovice – Prachatice – Praha270 km)

Na počest mistra sportu KarlaTrojana (1948 – 2017), rodáka z Prahy,dlouholetého soutěžního jezdce Autosportklubu Stavby Praha, který v roce 1965 založil Viktor Mráz, zároveň i spoluzakladatel Rallye Vltava, jakož i pověstné STK v Praze-Motole, kde potom Karel obětavě pracoval 50 let!Svou automobilovou sportovní kariéruzačal v roce 1966 jako spolujezdec JUDr. Antonína Jílka na voze Ford Cortina 1500 a posléze jeho manželky Aleny Egemové-Jílkové na Trabantu 601. V roce 1969 pak při Rallye Vltava navigoval Jiřího Háka ve voze SAAB Monte Carlo 850 tak, že po nedávném těžkém úrazu jel celou soutěž s nohou položenou na přístrojové desce!Když Karel začal řídit sám, oblíbil si vozy s předním pohonem, nejprve právě Trabant 601 a od roku 1973 Wartburg 353,s nimiž dosáhl množství mezinárodních úspěchů, ale i absolvoval nemálo kuriozních karambolů. Příležitostně jezdil i závody do vrchů nebo autokrosy a za svou kariéru získal celkem 10 titulů mistra Československa! Čest jeho památce!