Itinerář

23. 6. 2017 – PÁTEK

I. ETAPA – Z HOR NA SOUTOK VLTAVA / LABE (Liberec – Český ráj – Mělník – Kralupy – Praha, 277 km)

Jede se na počest Jiřího Somra (1926 – 2006), nejprve motocyklového soutěžního a posléze automobilového jezdce z Prahy, avšak rodáka z jihomoravského Bzence. Soutěže s automobily začal jezdit koncem čtyřicátých let na MG Midget. Pak následovala velká řada značek automobilů, například Simca Aronde Montlhéry, Renault R8 Gordini, BMW. V šedesátých letech inicioval založení Automotoklubu při obchodním domě Bílá labuť a v jeho rámci byl u zrodu Rallye Vltava, v níž i startoval. Coby státní reprezentant se zúčastnil rallye Za mír a přátelství, v týmu Škoda jel Tour d´Europe. Zorganizoval též několik úspěšných výstav závodních automobilů. Velice společenského a veselého Jiřího bohužel koncem života potkala rodinná tragédie a dožil zcela osamocen v domově důchodců.

Liberecká část rallye se koná pod záštitou hejtmana Libereckého kraje, pana Bc. Martina Půty.

24. 6. 2017 – SOBOTA

II. ETAPA – PŘEHRADY A MOSTY VLTAVY (Praha – Písek – Třeboň – České Budějovice, 352 km)

Jede se na počest zasloužilého mistra sportu Adolfa Veřmiřovského (1926 – 2002), rodáka z Kopřivnice. K závodním automobilům měl blízko od dětství, díky svému otci Josefovi, který v roli továrního jezdce automobilky Tatra působil ve dvacátých a třicátých letech. Adolf začínal koncem let čtyřicátých na soutěžních vozech Tatra 600 Tatraplan, v letech padesátých sedlal závodní vozy F 1 a F 2 typů Tatra 607 a 607-2. Největších úspěchů však dosáhl v šedesátých letech, opět za volanty vozů soutěžních, typů Tatra 603, 2-603 a 2-603 GT, s nimiž dojížděl na předních místech celkového pořadí Rallye Vltava. Hlavně se však tehdy zařadil mezi přední jezdce Evropy při nejdelších automobilových Marathonech de la Route, závodech na okruhu Nürburgring, trvajících 84 hodin, jen s přestávkami na servis!

Jihočeská část rallye se koná pod záštitou hejtmanky Jihočeského kraje, paní Mgr. Ivany Stráské.

25. 6. 2017 – NEDĚLE

III. ETAPA – PRAMENY VLTAVY A KARLOVÝCH VARŮ (České Budějovice – Kvilda – Klatovy – Karlovy Vary, 430 km)

Jede se na počest zasloužilého mistra sportu Aloise Marka (1926 – 2001), rodáka z Drnholce u Kopřivnice, továrního jezdce automobilky Tatra. Také on ji upsal celý svůj život, byť pocházel z poměrů velmi skromných. Autosport nejprve poznal v roli mechanika hvězdného Jaroslava Pavelky. Když mu automobilka zapůjčila Tatru 600 Tatraplan, se spolujezdcem Lubou Rekem, životním kamarádem i z Aeroklubu Kopřivnice, začali sklízet první úspěchy. Ty potom získal i s vozy Tatra F1 a F2. Na Tatře 2-603 v roce 1962 vyhrál Rallye Vltavu a roku 1963 v jejím závěru v Karlových Varech nejlépe zajel zkoušku do vrchu Panorama. To už i on konkuroval světové elitě jezdců na Nürburgringu, což mu vyneslo místo v týmu Alfa Romeo při vytrvalostní Velké ceně Československa 1968, v posádce s Adolfem Veřmiřovským.

Karlovarská část rallye se koná pod záštitou hejtmanky Karlovarského kraje, paní Mgr. Jany Vildumetzové.